Het Shell-netwerk van CS Digital Media (CSDM) ondergaat een omvangrijke upgrade! De bestaande 21 inch schermen worden vervangen door 32 inch schermen. De schermen zijn 2,5 keer zo groot en zijn hiermee uniek en onvergelijkbaar met schermen in andere petrolnetwerken. Na afronding telt het netwerk 325 schermen op de 52 grootste Shell-tankstations met landelijke dekking.

Naast de traditionele inzet van campagnes hebben adverteerders, door toevoeging van onze nieuwste software, ook de keuze om het digitale netwerk op een andere effectieve manier in te zetten. Door middel van specifieke triggers (denk aan bijvoorbeeld automerk) is het vanaf nu mogelijk om op het tankmoment 1-op-1 te targeten gebaseerd op vooraf gedefinieerde kenmerken van een doelgroep. Hiermee heeft CS Digtal Media de primeur met een premium netwerk dat 1-op-1 targeting zonder waste mogelijk maakt. Bij deze wijze van inzet introduceert CSDM online meet- en afrekenmodellen in Digital Out Of Home. In dit geval gaat het om CPP, Cost Per Play.

Online afrekenmodel: Cost Per Play

Een reclame-uiting die na activatie van een trigger op het scherm verschijnt, wordt afgerekend via het transparante en flexibele betaalmodel CPP; Cost Per Play. Het aantal playouts wordt gerapporteerd op een dashboard, zodat voor alle betrokken partijen exact te volgen is hoe de campagne is ingezet en waarover afgerekend wordt. Door toevoeging van CPP-modellen is het netwerk niet alleen interessant voor de reguliere DOOH-adverteerders, maar ontsluiten we ook een nieuw netwerk voor online adverteerders, die naadloos aansluit op hun online campagnes.

Accountmanager Willem te Wierik: ‘Via het CPP-model passen wij een nieuw online afrekenmodel toe op ons DOOH-netwerk. Afrekening zal altijd achteraf plaatsvinden en alleen voor de daadwerkelijk geleverde performance. Zo weten onze adverteerders zeker dat ze nooit betalen voor iets dat ze niet krijgen en dat elke Euro dus optimaal wordt benut.’

​Voor meer informatie over het Shell-netwerk en campagne-inzet op basis van CPP, neem contact op met sales@csdigitalmedia.nl.

Zo werkt Vehicle Detection

1. Een naderend voertuig wordt door sensoren herkend aan de pomp
2. Als een voertuig voldoet aan de vooraf ingestelde campagnecriteria wordt de deal van de adverteerder getriggerd
3. Op het moment dat de bestuurder start met tanken wordt op het 32 inch scherm de campagne getoond

Een tankbeurt duurt gemiddeld 90 seconden. Tijdens het tanken worden op het scherm aan de pomp ook de transactiedata vertoond waardoor er een forced exposure ontstaat tijdens deze 1-op-1 targeting.

1-op-1 contact via specifieke triggers

Met vehicle detection is CS Digital Media in staat om op basis van vooraf gedefinieerde kenmerken van de adverteerder in te spelen op een 1-op-1 contact in de doelgroep. Denk hierbij aan automerk, ouderdom van de auto, type auto enzovoorts. Dit stelt CS Digital Media in staat exact te leveren waar een adverteerder om vraagt en waarbij waste voor de adverteerder is uitgesloten. Binnen DOOH, traditioneel een massamedium, is dit een unieke wijze om campagnes in te zetten.

Geinspireerd geraakt door onze content?

Neem dan contact met ons op door op de knop hieronder te drukken of stuur een mail naar onderstaand adres:
Mail: sales@csdigitalmedia.nl

Wilt u meer specificaties weten over onze schermen?
Dan kunt u via deze link onze aanleverspecificaties downloaden:
Aanleverspecificaties
Shell Catalogus