Op donderdag 19 mei jl. sleepte CS Digital Media (CSDM) met de innovatieve hypertargeting technologie Vehicle Detection een Zilveren AMMA Award in de wacht in de categorie ‘Beste Inzet van een Medium’. Vorig jaar won CSDM deze trofee met het e-commerce platform Oohrder. Nu viel de innovatieve targeting technologie Vehicle Detection in de prijzen in de categorie ‘Beste inzet van een Medium’. Wij feliciteren Initiative met de gouden award en PostNL met de bronzen award in deze categorie!

CSDM-accountmanager Willem te Wierik: ‘We zijn natuurlijk superblij en trots met deze AMMA. Vooral omdat we samen met Renault en de mediabureaus OMD en Publicis als media first hebben kunnen aantonen dat Vehicle Detection grote toegevoegde waarde heeft voor het medium DOOH. Met Vehicle Detection op het Shell Nederland netwerk kunnen adverteerders namelijk hypertargeten op voertuigkenmerken van hun doelgroepen en vindt kostenoptimalisatie plaats omdat campagnes worden afgerekend via Cost Per Play. Dat wil zeggen dat adverteerders alleen betalen als het juiste autokenmerk wordt herkend en er een play-out plaatsvindt.’

 

Wat is Vehicle Detection?
Met Vehicle Detection kunnen adverteerders op basis van vooraf gedefinieerde kenmerken (denk aan automerk, bouwjaar, prijsrange etc.) 1-op-1 contact met een doelgroep realiseren. Deze inhouse ontwikkelde targeting technologie is geïnstalleerd op het landelijke DOOH-netwerk aan de pomp van Shell Nederland.

Door het transparante en flexibele afrekenmodel Cost Per Play levert CS Digital Media via Vehicle Detection – volledig AVG-proof – exact de resultaten waar een adverteerder om vraagt en is waste uitgesloten. Binnen DOOH, traditioneel een massamedium, is dit niet alleen een unieke maar vooral ook efficiënte wijze om campagnes in te zetten.

Renault & Vehicle Detection: de resultaten

Gedurende de campagne is in totaal 2.639.182 keer getankt aan de pompen waarop de Renault-campagne live was. Van deze tankbeurten zijn 182.946 Renault-rijders gedetecteerd en in contact gebracht met de campagne. Hiermee is ruim 93% waste (berijders van voertuigen van een ander merk) uitgesloten van de campagne.

Tijdens het tankmoment zjin de campagne en de transactiedata op hetzelfde scherm zichtbaar. Hierdoor creëren wij forced exposure. Vehicle Detection rekent af op Cost Per Play. Het aantal playouts wordt bijgehouden zodat voor alle betrokken partijen exact te volgen is hoe de campagne is ingezet en waarover afgerekend wordt. Hierdoor zijn de wekelijkse kosten teruggedrongen met ruim 86% tov reguliere campagnes.

Voor het budget van een reguliere campagne van 4 weken met 93% wasteis deze campagne met behulp van Vehicle Detection omgetoverd naar een campagne van 29 weken met 0% waste. Door slim gebruik van Vehicle Detection is de campagneperiode met 725% verlengd.