Gamen op Amsterdam Centraal
Op 15 december lanceerden CS Digital Media en reclamebureau SuperHeroes een innovatief DOOH-concept. Het gaat om een nieuwe applicatie die het mogelijk maakt om digitale schermen zo in te zetten dat ze met een smartphone te bedienen zijn. Deze technologie heet DODI: Digital Outdoor Display Interface.
Voor SuperHeroes Amsterdam, dat het concept ontwikkelde, was de uitdaging om een interactieve game meer ‘covid-proof’ te maken. Het concept dat ontstond is een applicatie waarmee je je eigen smartphone kunt gebruiken om de game te besturen.
Unieke outdoor campagne
Samen met CS Digital Media werd gezocht naar een passende ‘launching partner’. Deze werd gevonden in the Walt Disney Company Benelux die eind november haar nieuwste animatiefilm ‘Encanto’ lanceerde in de bioscopen. Voor Disney werd een unieke interactieve outdoor campagne ontwikkeld, waarbij je met een game de hoofdrolspelers van de film leert kennen.
Innovatie & interactie
Yorick Blonk, account manager bij CS Digital Media: ‘CS Digital Media is altijd op zoek naar innovatieve toepassingen op onze schermen. Zo zoeken we zelf met Oohrder ook al de interactie via QR-codes. Precies daarom sluit deze technologie van SuperHeroes zo goed aan.’
Meer weten? Neem contact op met je contactpersoon bij CSDM of mail naar sales@csdigitalmedia.nl.