Een maand geleden deed CS Digital Media een oproep aan alle Nederlandse creatieve bureaus om ‘verblijdende en verrassende content’ aan te leveren voor de #SHOUTOUT-campagne. De uiteindelijke winnaar is geworden: FCB Amsterdam.

Door Denise Delgado

Positief gevoel

Na een periode van berusting, steunbetuigingen aan onze helden en adviezen hoe om te gaan met het coronavirus vond CS Digital Media het tijd voor en ander, een positief geluid. Onder de naam #SHOUTOUT stelde CS Digital Media daarom 260 high traffic netwerken in Amsterdam en Rotterdam ter beschikking voor uitingen die bij reizigers een positief gevoel en een lach opriepen.

‘We waren heel enthousiast’

Uit een groot aantal inzendingen is FCB Amsterdam met de beste beoordeling uit de bus gekomen. Het was spannend, want de winnaar werd gekozen door de deelnemende reclamebureaus aan #SHOUTOUT zelf. ‘Van de 26 aanmeldingen waren er uiteindelijk 10 inzendingen die voldeden aan de voorwaarden en de aanleverdeadline. We kregen de meest uiteenlopende campagnes waar we heel enthousiast van werden’, zegt Willem te Wierik, accountmanager CS Digital Media. De winnaar ontving een mediacampagne in 2021 t.w.v. 65K (bruto).

‘Dappere beginners’ in de picture

Fabienne Molleman, accountmanager bij FCB Amsterdam: ‘Wij hebben ervoor gekozen een shoutout te doen voor alle dappere beginners. We vinden dat iedereen die er in deze tijd toch iets van probeert te maken het sowieso verdient om even in de schijnwerpers te staan en een blijk van waardering te krijgen. Daarom: #shoutout to all brave beginners.’

Grote inzet

Tot en met zondag 31 mei was de uiting van FCB Amsterdam – tegelijkertijd met die van de overige inzenders – op de metronetwerken in Amsterdam en Rotterdam te zien. ‘Samen hebben wij gezorgd voor een positief geluid op onze netwerken. En dit was niet gelukt zonder de grote inzet van de creatieve bureaus, waarvoor dank’, benadrukt Te Wierik.