Mondkapjes van topdesigners op de schermen én online te koop in de metro van Amsterdam en Rotterdam

Media in de metronetwerken van Amsterdam en Rotterdam draaide. Toonaangevende designers en brands toverden mondkapjes namelijk om tot een onderscheidend modeaccessoire. De campagne kwam tot stand in nauwe samenwerking met Amsterdam Fashion Week (AFW).

‘Combineer mondkapjes met je outfit’

Van Bas kosters tot G-Star en van Wrangler tot Wannes Akop. Ze kwamen allemaal voorbij op de netwerken in Amsterdam en Rotterdam met unieke – soms zelfs speciaal ontworpen – designmondkapjes. Ze lieten met hun creaties aan de metroreizigers zien dat een mondkapje niet per se blauw of wit en bij wijze van spreken gekocht bij de drogist hoefde te zijn. Deze topdesigners en brands toonden juist aan dat het onvermijdelijke en verplichte mondkapje in het OV een volwaardig onderdeel van iemands kledingstijl kan zijn. ‘Ik denk dat het mondkapje een alledaagse trend wordt. In die zin: we moeten ze allemaal op. Dus laten we ze dan zo leuk mogelijk maken. Combineer ze met je outfit’, zegt Danie Bles van Amsterdam Fashion Week (AFW), de partij waarmee CS Digital Media de campagne samen tot een groot succes maakte.

Te koop in de metro: designmondkapjes

De campagne was aanvankelijk bedoeld om reizigers te inspireren en aan te zetten tot het dragen van een ander mondkapje, legt accountmanager Anniek Swanenberg uit. ‘Met de campagne wilden AFW en CS Digital Media benadrukken we dat het mondkapje een modeaccessoire is geworden waarmee men zich kan onderscheiden.’ Maar bij inspiratie alleen bleef het niet. De mondkapjes worden op de metrostations ook te koop aangeboden via het nieuwe Outdoor Commerce platform Oohrder van CS Digital Media. Door eenvoudig een QR-code op de schermen te scannen zijn onder meer designmaskers van Fé Atelier, G-Star, Liesbeth Sterkeburg, ByBrown en Bas Kosters online te bestellen.

Voor deze campagne is Danie Bles door CS Digital Media geïnterviewd op metrostation Vijzelgracht in Amsterdam. Benieuwd wat zij van deze campagne vond? Check de video: Klik op de link

Het hele interview met Anniek Swanenberg is te lezen op