CS Digital Media heeft de wens van vrouwenrechtenorganisatie Femmes for Freedom (FFF) laten uitkomen. Tot 1 april 2018 is er op de digitale schermen in de Amsterdamse metro een postercampagne voor een vrije partnerkeuze te zien. CS Digital Media heeft de campagne ontworpen, vormgegeven en de zendtijd beschikbaar gesteld. ‘We zijn echt trots op het resultaat’, vertelt Mark Veenman van CS Digital Media.
‘Liefde is altijd iets moois’
Drie weken geleden hoorde Veenman op de radio dat de liefdescampagne van Femmes for Freedom, vanwege allerlei redenen, door de gemeente Amsterdam was afgeblazen. Wij hebben hierop direct per mail FFF aangeboden hen te helpen.’
‘Goede doelen en instanties kloppen vaak aan bij media-exploitanten. Ook bij ons. Het leek ons interessant en nuttig om een onderwerp te pakken dat in het verleden controversieel is geweest. Een FFF-campagne leverde vorig jaar in Rotterdam veel rumoer op. Wij wilden FFF graag helpen, maar het moest dan wel een breed gedragen campagne worden. Dat was gelukkig ook precies de weg die Femmes for Freedom wilde bewandelen. Een concept voor de campagne was er nog niet, dus daarmee konden wij hen met onze expertise ook helpen’, vertelt Veenman. ‘Onze Art Director Sebastiaan Hendriks is na overleg met FFF direct met het ontwerpen aan de slag gegaan.’
Inspiratie uit Flowerpowerbeweging
Art Director Hendriks moest gelijk denken aan de Flowerpowerbeweging eind jaren ’60 van de vorige eeuw. ‘Diversiteit, naastenliefde en vrijheid stonden toen centraal. Inhoud en vormgeving van deze campagne zijn mede hierdoor geïnspireerd. Soms schaam je je wel dood dat deze zaken anno 2018 nog steeds tot maatschappelijke verontwaardiging leiden.’
‘We hebben de campagne binnen 1,5 week geproduceerd. De foto’s zijn gemaakt door Ahmet Polat, Fotograaf des Vaderlands in 2015. Een goede samenwerking met een prachtige eindresultaat! Echt geweldig’, aldus de Art Director. Naast blij met de campagne is Hendriks ook trots op zijn Motion Graphic Designers: Kenneth Kong en George van der Wijck. Voor Kenneth en George was het ook een mooie ervaring: ‘De stijl is vrolijk en kleurrijk. Precies waar wij van houden. We zijn heel tevreden over deze productie.’
Bruto mediabereik van 2,7 miljoen
‘Als bedrijf herkennen wij ons in deze campagne en de uitgangspunten van FFF. Bij CS Digital Media werken we namelijk samen met mensen met een verschillende nationaliteit, achtergrond en geaardheid. Wij realiseren ons dat we met deze campagne ook als mediabedrijf een statement kunnen maken. FFF ontvangt vele steunbetuigingen en felicitaties met deze campagne. Liefde is één van de mooiste dingen die er bestaan, en daarom steunen we graag het vieren van de liefde’, aldus Mark Veenman.
Veenman: ‘Op al onze digitale schermen in de Amsterdamse metro is de campagne “Celebrate Love” te zien tot 1 april. Dat levert een bruto mediabereik van 2,7 miljoen op. De liefdesposters zijn ook beschikbaar om te printen zodat ze voor het raam kunnen worden gehangen. De FFF-campagne is al groot opgepikt in de media, maar we hopen nu met deze zendtijd echt heel Amsterdam te bereiken.’