CS Digital Media voegt met de ‘Live Connector’ een nieuwe dimensie toe aan adverteren in openbare ruimten. ‘Dit unieke en innovatieve digitale scherm biedt mogelijkheden voor twee-weg communicatie via livestreams (beeld en geluid) en touchscreen-functionaliteiten. Bijzonder is ook dat ter plekke o.a. kortingcoupons en tickets geprint kunnen worden’, vertelt Mark Veenman, CCO bij CS Digital Media.
Hoe de Live Connector in de praktijk werkt, werd op aanstekelijke wijze gedemonstreerd op 19 april. De ‘Live Connector’ trok op metrostation Beurs een breed publiek omdat daar niemand minder dan topproducer, dj en rapper Esko live te zien was vanuit zijn studio in Amsterdam!
Onder leiding van dj Ouassima (FunX) ging Esko in gesprek met zijn fans. En, met één druk op de knop verraste hij reizigers bovendien met een cadeau. Via de Live Connector liet Esko kortingsbonnen printen van My Brand, een populair kledingmerk met winkels in de buurt van het station. Daarnaast werden vele fans verblijd met een Esko-sweater.
‘Ik vind het echt een ervaring om dit mee te maken’, zegt een aanwezige tiener. ‘Ik luister al heel lang naar Esko, hij is mijn muzikale held. En nu kan ik hem hier op het station via dat mooie scherm in het echt zien en spreken!’ Een andere reiziger glundert van oor tot oor als hij een My Brand-bon uit de Live Connector haalt. ‘Dankjewel Esko, die ga ik gelijk inwisselen.’ Een voorbijganger gelooft zijn ogen bijna niet. ‘Esko in het echt, dat is echt een droom voor me. Ik ga hem gelijk een vraag stellen, die kans krijg ik niet elke dag.’
‘De Live Connector biedt de ultieme mogelijkheid om te communiceren met een doelgroep’
Esko heeft duidelijk plezier in de interactieve sessie ter gelegenheid van de release van zijn nieuwe album ‘Beats by Esko’. Hij beweegt druk voor de camera, lacht en vertelt uitvoerig over zijn werk als producer en ‘beatmaker’. Bart van Houten, samen met Esko de oprichter van muzieklabel Van Klasse, ziet ook dat Esko deze manier van communiceren speciaal vindt: ‘De Live Connector geeft ons meer dan met andere media de mogelijkheid om rechtstreeks, intensief en interactief met onze fans in contact te komen en aan ons te binden. We zagen het aanvankelijk als experiment, maar nu ik zie hoe de Live Connector precies werkt, wat dit scherm losmaakt en hoe druk het hier is, dan kan ik niet anders dan concluderen dat het experiment meer dan geslaagd is.’
Hans Smeets, retailmanager bij de RET, sluit zich hierbij aan: ‘De Live Connector biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden en daarmee toegevoegde waarde. Ik verwacht ook dat adverteerders door de toepassing met het uitprinten van coupons of tickets een hogere respons op hun campagnes zullen halen.’