De redactie van CS Digital Media is hard bezig met de derde editie van het CSDM Magazine. Begin 2018 verschijnt het nummer in print. En uiteraard zullen alle features in het magazine in aparte formats (video, minirepo’s, interviews e.d.) ook op deze site geplaatst worden.
Het blad focust op de gewonnen concessie van het metronetwerk van Amsterdam door CS Digital Media. Komende vijftien jaar beheert CS Digital Media de digitale schermen in de Amsterdamse metro. Het bedrijf versterkt daarmee de positie van enige Digital Out of Home-media-exploitant in de Nederlandse metronetwerken.
Fully Programmatic
Het gehele netwerk in de Amsterdamse metro wordt vanaf het begin direct, in samenwerking met MyAdbooker, ingeboekt via programmatic technologie. Dat betekent dat alle schermen online beschikbaar zijn. Het doel hiervan is om een geautomatiseerd inkoopproces te realiseren. Bellen met schermeigenaren en onderhandelen over de prijs is niet meer nodig. Het inboeken gebeurt via Demand Side Platforms (DSP). Stel dit voor als marktplaatsen voor online advertentie-inkoop. Alle beschikbare schermen zijn direct zichtbaar met informatie over onder meer druktebeelden. Adverteerders kunnen realtime inboeken op het moment van de dag dat hun boodschap het meest relevant is. In CSDM #3 komen zes programmatic-experts aan het woord. Van een hoofddocent aan de TU Delft tot prijswinnaars van IAB-programmatic Awards. Ze geven hun visies op het gebruik van programmatic vanuit hun eigen ervaring.
Coverstory: The inspiring case of Amsterdam
Het hoofdverhaal van liefst 18 pagina’s geeft een uitgebreide kijk op de uitvoering van de concessie van het Amsterdamse metronetwerk. Hoe gaat het netwerk van digitale schermen in de Amsterdamse metro eruit zien? Maar ook aspecten als duurzaamheid, content en innovatie komen aan de orde. CS Digital Media zet onder andere in op een ‘digital gallery’. Lokale kunstenaars krijgen de kans om met hun (video)kunst te exposeren op het kanaal. Verder worden alle schermen in de Amsterdam metro 4K. In CSDM #3 wordt beschreven wat deze verandering met zich mee gaat brengen voor alle betrokken partijen. CS Digital Media-CEO Radjen van Wilsem sluit af met zijn visie over Digital Out of Home voor 2018.
Kortom: wordt vervolgd!