De innovatieve kracht van CS Digital Media speelt altijd een significante rol bij het ontwerpen van een reclameconcessie. Niet voor niets mocht het bedrijf een AMMA Award in de categorie ‘Beste Media-innovatie’ in de prijzenkast bijzetten. CEO Radjen van Wilsem: ‘Amsterdam zal ten volle gaan profiteren van de technologie die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld op het gebied van hardware, software en sales- en marketingtools.’
‘CS Digital Media onderscheidt zich in de DOOH-sector niet alleen door onze technische arbeidsprestaties voor grote klanten als Shell en de RET, maar ook door onze constante drang naar vernieuwing, het pionieren met technologie’, zei Director Operations Roel Pennings in de eerste editie van het CSDM Magazine. En dat het bedrijf in die tussentijd niet stil heeft gezeten, blijkt opnieuw uit de aanbestedingsdocumenten voor de Amsterdamse metroconcessie.
Toekomstbestendige technologie
Naast programmatic advertising biedt CS Digital Media meer innovatieve en kwalitatieve aspecten bij de start van het premium netwerk in Amsterdam. Mark Bontekoning (Business Analist): ‘Of het nu gaat om de materialen van de wachtvoorzieningen, om soft- of hardware of om onze partners en leveranciers; alles moet state of the art zijn. Dit ligt vast in een plan voor de korte en lange termijn dat door de snelheid waarmee technologie zich ontwikkelt steeds een geüpdatet zal worden. State of the art betekent voor ons dat alles wat we leveren volledig digitaal is. Het moet kwalitatief hoogwaardig, milieuvriendelijk, vernieuwend, betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn. CS Digital Media anticipeert nadrukkelijk op de toekomst. Ook wat betreft de schermen zelf. We kijken nu al naar OLED, de opvolger van de gangbare LED-technologie. Bij vervanging van de oude schermen kunnen we dan direct schakelen, mits deze schermtechnologie zich heeft bewezen. We gaan niet over een nacht ijs, maar we zijn goed voorbereid.’
‘De grenzen tussen online en Out of Home vervagen’
‘We verwachten dat al onze producten en diensten invloed zullen hebben op het algemene oordeel van het netwerk. Vermoedelijk zal daardoor ook al snel een stijging op de OV-klantbarometer zichtbaar zijn’, legt CCO Mark Veenman uit. ‘Het grote voordeel voor adverteerders is dat ze via onze eigen HTML5-webplayer met Digital Out of Home – hoewel het een massamedium is – toch de optimale confrontatiemix met hun doelgroep kunnen bereiken. Ze kunnen targeten op een specifieke locatie in een bepaald tijdvak. Zeg de Vijzelstraat van ’s ochtend 10.00 tot 10.00 uur ’s avonds. Daarnaast is het mogelijk om campagnes eenvoudig te converteren naar andere media, denk aan mobile. Anders gezegd: op basis van dezelfde technologie creëert CS Digital Media één level playing field waar advertenties op diverse online platforms tegelijk inzetbaar zijn. In die situatie zal het onderscheid tussen Out of Home en online vervagen.’
DOOH op een nieuw niveau
CS Digital Media CEO Radjen van Wilsem trekt deze ontwikkeling in de hoofdstad nog een tikje breder: ‘Het handhaven en uitbreiden van de concessie in Amsterdam, stelt ons in de gelegenheid om vanaf de startdatum een netwerk uit te rollen waar wij gebruik maken van alle door ons in de afgelopen jaren ontwikkelde technologieën op het gebied van hardware, software en sales- en marketingtools. Wij brengen Digital Out of Home naar een nieuw niveau en zo ontstaat er een “Online in Out of Home” medialandschap.