CS Digital Media creëert ’s werelds eerste digitale pop-up museum in een metronetwerk: de Let’s Play Art Gallery. Videokunstenaars wordt op 2 november een bijzonder podium geboden tijdens Museumnacht Amsterdam, een van de grootste kunstevenementen van het jaar.

Digital Artists

Alle digitale schermen op metrostations Centraal Station, Waterlooplein en Weesperplein vormen gezamenlijk een digitale kunstgalerij met bewegende geluidloze kunstwerken. Digitale kunstenaars van over de hele wereld kunnen hun werk inzenden via ons platform: letsplay.csdigitalmedia.nl

Duizenden bezoekers

Op 2 november stelt CS Digital Media de digitale schermen in het Amsterdamse metronetwerk ter beschikking. Zo wordt er niet alleen méér bijzondere kunst in de publieke ruimte vertoond, maar krijgen makers ook de kans om hun werk met een breed en divers publiek te delen. Naast de verwachte 35.000 Museumnacht-bezoekers kunnen de duizenden reguliere metroreizigers ook de kunstwerken bekijken.

Dubbel digitaal

De conventionele uitlegbordjes naast kunstwerken worden in een compleet nieuw jasje gestoken. Digitaal, natuurlijk! Via Augmented Reality kunnen bezoekers de schermen scannen met hun smartphone of een ander mobile device. De bezoekers krijgen daarmee aanvullende informatie over de werken en de makers.

Wil jij jouw kunstwerk laten opnemen in de Let’s Play Art Gallery? Schrijf je dan hier in.