De gemeente Amsterdam heeft deze week bekendgemaakt de voorlopige gunning van de concessie aanbesteding voor reclame in het metronet Amsterdam toe te kennen aan CS Digital Media. Met het verwerven van de aanbesteding, voor een maximale periode van 15 jaar, versterkt CS Digital Media zijn huidige positie als enige digitale out of home media-exploitant in de Nederlandse metro netwerken.

Vier miljoen reizigers!

Het gehele metronetwerk Amsterdam zal binnen de nieuwe overeenkomst, die aanvangt op 1 april 2018, volledig digitaal worden uitgevoerd. Op alle 38 stations van de Oost- en Ringlijn en de nieuwe Noord-Zuidlijn zullen in totaal 280 digitale schermen gepositioneerd worden die alle 4K beeldkwaliteit vertonen via een mix van 75”, 86” en 98” schermen. Het totale netwerk zal een mediabereik genereren van ruim vier miljoen reizigers per week!

Programmatic Amsterdam

Het gehele netwerk van digitale schermen zal vanaf de start, in samenwerking met MyAdbooker, volledig gebruik maken van programmatic technologie. De gemeente Amsterdam heeft met deze inrichting van het complete netwerk de wereldprimeur het eerste volledige programmatic out of home medianetwerk te zijn! Via de programmatic technologie wordt het voor adverteerders mogelijk om op basis van data zeer specifiek zendtijd in te kopen waardoor waste wordt voorkomen.

Begin 2017 is CS Digital Media een samenwerking aangegaan met MMD Media. Door de primaire focus op volledige programmatic netwerken die CS Digital Media inzet, hebben partijen besloten de samenwerking voor de gezamenlijke sales per 2018 te beëindigen. MMD Media en CS Digital Media blijven op het gebied van Programmatic Out Of Home nauw met elkaar samenwerken.

‘Online in Out of Home’

Radjen van Wilsem, CEO CS Digital Media: ‘Het handhaven en uitbreiden van de concessie in Amsterdam, stelt ons in de gelegenheid om vanaf de startdatum een netwerk uit te rollen waar wij gebruik maken van alle door ons in de afgelopen jaren ontwikkelde technologieën. Wij brengen de Digital Out of Home naar the next level en zo ontstaat er een “Online in Out of Home” medialandschap.’

Indien u vragen heeft over wat het ‘volledig programmatic’ netwerk voor u betekent, kunt u met ons contact opnemen. Wij nemen graag de moeite om u hier nader over te informeren. Stuur uw vragen naar AFP@csdigitalmedia.nl of bel 020-697 07 46.